♥ It´s all about london baby.

Iih, jag snackar med en kille på msn. Han bor i london, jag blir helt till mig!
Vi har diskuterat lite om jobb och boende och grejer, och han säger att det är inte svårt att få varken jobb eller hyra in sig i en lägenhet. Han tycker jag ska just go for it och komma till london, köpa en enkel biljett dit och se vad som händer. Precis så som jag tänkt hela tiden.

Att åka som au pair var mer för att underlätta hela situationen och för att säkert få boende och jobb.
Men ju mer jag har tänkt på senare tid desto mer har jag insett att det är faktiskt inte jag...
Det är inte riktigt min grej att passa barn 24/7 och bo i samma hus som min chef.

Jag har alltid varit impulsiv, orädd och utmanande och jag tror att jag borde fortsätta med det.
Finns det någonting jag är bra på så är det att lösa situationer, många (typ min familj) säger att jag inte klarar av att vara ensam och aldrig fullföljer mina mål och nej, det gör jag inte. Men man måste våga chansa för att vinna.

Tänk vilken erfarenhet att komma till london, all by myself, fixa jobb och boende. Se vad som händer.
Antingen går det bra och jag får något sledet jobb på en bar någonstans eller så skiter allt sig.
Men vad är då värre än att flyga tillbaks till sverige igen?

Jag funderar hela tiden på vad jag ska göra. Men det känns mest lockande att åka som icke aupair.
Vi får se hur det blir.

Vad tycker ni?

Kommentarer
Postat av: Maria

Har du börjat tveka så mycket? Jag tycker att du ska göra som du vill, men egentligen så passar det nog dig bättre att åka dit och inte passa barn men svårt att säga ifall familjen är bra så kanske det går jätte bra men det kan väll lika bra gå mindre bra ifall du inte trivs. Men visst man kan ju bara åka och lösa allt där men det bästa hade ju varit om du hade haft lite pengar då som du kan leva på första tiden då det kanske tar ett par veckor innan du hittar jobb och kan börja jobba. Lyssna på ditt hjärta och ta ett snack med hjärnan så löser det sig nog! Kommer du idag? Therese sa något om det... Kram

2010-06-16 @ 08:37:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback